Vzdělávací aktivity

  • Učební plán (týdenní časová dotace vyučovacích hodin v jednotlivých ročnících) je každoročně upravován podle podmínek a možností školy s ohledem na potřeby žáků.
  • V současné době probíhá na naší škole stejně jako v celé republice školská reforma. Jejím hlavním smyslem je prostřednictvím vlastních školních vzdělávacích programů umožnit škole lépe se profilovat podle možností a potřeb. Zaváděním nových metod a forem výchovně-vzdělávací práce (projektové vyučování, skupinová práce, mezipředmětové vazby apod.) se klade stále větší důraz na samostatnost žáků při získávání a aplikování nových poznatků a informací.
  • Do učebního plánu jsou od 7.ročníku zařazovány povinně volitelné předměty s různým zaměřením tak, aby si žáci mohli vybrat předměty podle svých zájmů a zaměření. Zpravidla jsou žákům nabízeny následující povinně volitelné předměty :
    • konverzace v německém nebo anglickém jazyce,
    • seminář a praktika z přírodovědných předmětů (chemie, přírodopis),
    • seminář ze společenskovědních předmětů (dějepis),
    • základy administrativy (psaní na PC všemi deseti),
    • technické činnosti,
    • sportovní hry.
  • Jako nepovinné předměty nabízí škola pro žáky zpravidla (nabídka se každoročně upravuje):
    • náboženství,
    • individuální logopedickou péči,
    • literárně dramatickou výchovu,
    • pohybové a sportovní aktivity,
    • konverzaci v německém nebo anglickém jazyce,
    • cvičení z matematiky,
    • cvičení z českého jazyka.
  • Škola je od roku 1997 členem “Asociace českých daltonských škol”, dosud jako jedna z mála v Jihomoravském kraji. Členství přináší škole možnosti setkávat se s novými metodami výchovně vzdělávací práce, tyto metody si postupně osvojovat a vnášet je do každodenní praxe.
  • Výrazná péče je na škole věnována žákům s poruchami učení (dyslexie, dysortografie, dyskalkulie atd.); škola velmi úzce spolupracuje s odbornými pracovníky místní pedagogicko-psychologické poradny a logopedické ambulance.
  • Na škole pracuje školní psycholog, který výrazně napomáhá při řešení problémů jednotlivých žáků i třídních kolektivů.
  • Ve třídách, kde jsou integrovaní žáci s výraznými poruchami učení nebo chování pracují i asistenti pedagoga.
  • Všichni učitelé 1.stupně a někteří odborní učitelé 2.stupně jsou proškoleni v rámci péče o žáky s vývojovými poruchami učení.
  • Příkladnou péči věnuje všem žákům výchovná poradkyně jak v oblasti výukových potíží, tak i při výběru dalšího studia u vycházejících žáků.
  • Značná pozornost je věnována protidrogové prevenci (besedy, semináře, protidrogový program školy atd.).
  • Jako jedna z mála škol nabízí naše škola výuku anglického jazyka už od prvního ročníku.