ORGANIZACE VÝUKY NA 1.stupni – 1. až 5. ročník - od 10. 5. 2021 - se změnami od 17. 5. 2021 3. 5. 2021

Hlavní změny proti stavu platnému do 7. května 2021:
- testování na Covid19 bude prováděno již jen 1x týdně
- žáci se již nebudou v den testování setkávat na školním dvoře, přesnější informace předají žákům jejich třídní učitelky
- další konkrétnější informace jsou uvedeny níže
Výuka bude i nadále probíhat v tzv. rotačním režimu:
- týden od 10. 5. do 14. 5.
- prezenční výuka ve škole:
- žáci 1.A, 1.B, 3.A, 3.B, 3.C, 5.A
- distanční výuka:
- žáci 2.A, 2.B, 4.A, 4.B, 5.B, 5.C
- prezenční výuka ve škole:
- týden od 17. 5.
- výuka bude probíhat "bezrotačně" = v NORMÁLNÍM REŽIMU = PREZENČNĚ
- žáci budou mít vyučování dle běžného rozvrhu
PREZENČNÍ VÝUKA do 14. května:
- Bude probíhat dle rozvrhu jednotlivých tříd.
- Po celý den bude zajištěna homogenita třídního kolektivu – nebude docházet ke vzájemnému promíchání žáků různých tříd.
- Výuka může probíhat i mimo areál školy.
- Hodiny Tv
- V hodinách Hv stále platí zákaz zpěvu.
- Po celou dobu pobytu ve škole mají mít žáci nasazenu ochranu úst a dýchacích cest – stačí chirurgické roušky, které budou žákům volně (zdarma) dle potřeby k dispozici.
- roušku mohou žáci odložit pouze pokud budou jíst a pít
- stále platí povinnost nosit ochranný prostředek k zakrytí úst a nosu na všech ostatních veřejně přístupných místech, kde dochází na stejném
místě a ve stejný čas k přítomnosti alespoň 2 osob vzdálených od sebe méně než 2 metry, nejedná-li se výlučně o členy domácnosti
- Všichni zaměstnanci školy při kontaktu se žáky budou užívat respirátor třídy FFP2.
- Žáci budou vstupovat do školy plynule - „svými“ žákovskými vchody, a to od 7,40 hod.
ŠKOLNÍ DRUŽINA
- do 14. května
- V provozu - pro žáky s prezenční výukou, a to včetně ranní družiny
- Bude zajištěna homogenita třídy – v každém oddělení ŠD budou jen žáci z jedné třídy
- Za přítomnost žáka v ŠD bude opět vybírána tzv. úplata za ŠD v souladu s Vnitřním předpisem, kterým se stanoví výše úplaty za zájmové vzdělávání ve školní družině. Upřesňující informace byla odeslána ředitelem školy dne 28. dubna (prostřednictvím Edookitu).
- od 17. května
- Běžný = standardní provoz
- Homogenita jednotlivých oddělení již nebude nutná - v jednotlivých odděleních se již budou moci setkat žáci z různých tříd
- Za přítomnost žáka v ŠD bude opět vybírána tzv. úplata za ŠD v souladu s Vnitřním předpisem, kterým se stanoví výše úplaty za zájmové vzdělávání ve školní družině.
ŠKOLNÍ KLUB
- v provozu - dle upraveného režimu
VÝUKA NÁBOŽENSTVÍ
- dle domluvy s panem děkanem
TESTOVÁNÍ NA COVID19
- do 14. května
Žáci v týdnu, kdy budou ve škole, jsou povinni 1X týdně podstoupit antigenní test na covid. Konkrétně vždy v pondělí ráno, hned po příchodu do školy.
Popis průběhu testování:
- Žáci konkrétních tříd budou v Po přicházet do školy na svá vyhrazená místa U ŠKOLY. Vlastní konkretizace míst pro setkání bude ještě upřesněna – zprávou od třídních učitelek.
- Ve dnech testování se budou žáci u školy scházet od 7,40 do 8,00 hod. – doporučujeme přicházet ale až těsně před osmou hodinou.
- Z místa setkání odejdou pod vedením svých třídních učitelek v 8,00 hod. do vyhrazených učeben.
- do těchto prostor se nebudou přezouvat
- Každá třída bude mít pro potřeby testování vymezenu svoji učebnu.
- Ve třídě proběhne v Po testování, výhradně pomocí neinvazivních antigenních testů, které škola obdržela od státu. Jedná se o testy, kdy se tzv. výtěr z nosu provádí bezbolestně z jeho přední části.
- K testování se může dostavit žák pouze tehdy, pokud nemá příznaky infekčního virového onemocnění. Pokud takovéto příznaky má, neměl by vůbec v současné době do školy docházet.
- Testy jsou sice tzv. samovyšetřující, avšak vlastní testování provedou třídní učitelky společně s dalšími pověřenými pedagogickými pracovníky, kteří budou u každé třídy v čase testování přítomni. Výraznou pomoc ze strany pedagogů lze očekávat především u nejmladších žáků. Je předpoklad, že postupně se žáci naučí otestovat samostatně, případně se stále menší a menší dopomocí. Při testování se předpokládá trvalá přítomnost min. dvou pedagogů u každé třídy.
- u nejmladších ročníků je možná i přímá účast rodičů na testování, tuto variantu ale nedoporučujeme, věříme, že vlastní testování zvládnou naši pedagogové citlivě a bez problémů
- upozorňujeme rodiče, že v případě jejich přímé účasti na testování ve třídě a při zjištění pozitivního testu u některého z přítomných žáků, se i na ně budou vztahovat následná restriktivní opatření spojená s dalším testováním, případnou karanténou apod.
- Co se stane, pokud bude některý žák testován s pozitivním výsledkem?
- Bude dán do tzv. izolace, rodiče budou vyzváni k okamžitému vyzvednutí dítěte ze školy. Informace o dalším postupu sdělí učitelé, případně kdokoli z vedení školy.
- Pokud nebude žák v Po ve škole, bude otestován následně po příchodu do školy. V tomto případě se testování již uskuteční v kanceláři zástupkyně pro 1. stupeň (u žáků se třídou na holubníku), nebo v kabinetu 1. stupně (u žáků se třídou v hlavní budově).
- O výsledku testování bude veden jednoduchý záznam: jméno žáka, datum testování, výsledek testování.
- K údaji o výsledku testu konkrétního žáka budou mít přístup pouze pověření pracovníci školy.
- Z testování jsou vyjmuti žáci:
- kteří nemají příznaky onemocnění COVID-19 a doloží negativní výsledek RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 nebo negativní výsledek POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2, jenž není starší 48 hodin. Tedy je možné přinést potvrzení o testu provedeném na jiném certifikovaném odběrovém místě.
- test na protilátky nemůže nahradit antigenní nebo PCR test - není možné jej za tímto účelem využít
- kteří onemocnění COVID-19 již prodělali a neuplynulo více než 90 dní od prvního PCR testu s pozitivním výsledkem. Je to ovšem nutné prokázat (např. potvrzením od lékaře, lékařskou zprávou, zprávou z laboratoře v listinné či elektronické podobě).
- kteří nemají příznaky onemocnění COVID-19 a doloží negativní výsledek RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 nebo negativní výsledek POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2, jenž není starší 48 hodin. Tedy je možné přinést potvrzení o testu provedeném na jiném certifikovaném odběrovém místě.
- od 17. května
ZAJIŠTĚNÍ PÉČE O DĚTI RODIČŮ VYBRANÝCH PROFESÍ - info. platné jen do 14. května
Dle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví č.j. MZDR 14600/2021-1/MIN/KAN ze dne 06.04.2021 mohou děti, jejichž zákonní zástupci vykonávají vybrané profese, od 12.04.2021 chodit do svých běžných základních škol - školních družin a školních klubů (pokud se jedná o žáky 1.stupně základní školy).
-
- nezbytná péče je tedy zajištěna pro žáky 1. stupně naší školy, a to v každý pracovní den od 6,45 do 16,30 hod.
- děti se mohou stravovat ve školní jídelně (oběd) za dodržení předepsaných hygienických opatření – pod dohledem ped. pracovníka, který je v daném čase má v péči
- Účast dítěte je podmíněna běžnou školní docházkou do ZŠ Komenského
- bližší informace u zástupkyně ředitele pro 1. stupeň - tel. 519 363 652, nebo kahounova@zshuskom.cz
ŠKOLNÍ JÍDELNA
Režim provozu školní jídelny není proti stavu před 10. květnem nikterak zpřísněn. Prakticky to znamená, že od 10. 5. 2021 budou platit tato pravidla:
- ŠJ zůstává v provozu pro žáky i veřejnost, s níže uvedenými opatřeními (omezeními)
- školní jídelna umožní odběr obědů v rámci školního stravování všem přihlášeným žákům, zaměstnancům a cizím strávníkům za dodržení těchto pravidel:
- PREZENČNÍ VÝUKA
- žáci se budou stravovat v jídelně v obvyklých časech – po ukončení vyučování
- na oběd budou odcházet:
- samostatně po ukončení své výuky (žáci, kteří nechodí do ŠD)
- společně s ostatními spolužáky v rámci svého pobytu ve školní družině
- DISTANČNÍ VÝUKA + cizí strávníci (po 17. květnu platí uvedené informace už jen pro cizí strávníky, všichni žáci 1. stupně již budou docházet do školy od tohoto data prezenčně)
- Je možné si oběd POUZE ODNÉST V JÍDLONOSIČI, a to ve stanoveném čase
- Časy vymezené pro odběr obědů do jídlonosičů:
- od 10,30 hod. do 11,10 hod.
- od 13,45 hod. do 14,15 hod.
- Výdej jen u tzv. okénka – tj. u VNITŘNÍCH vstupních dveří do jídelny (z chodby u bufetu)
- příchod k výdejnímu okénku je možný z ulice od učiliště, nebo ze školního dvora
- Po vstupu do budovy mají všechny přítomné osoby za povinnost mít nasazenu ochranu dýchacích cest (žáci - chirurgická roušku či nanoroušku, dospělí - respirátor předepsané úrovně ochrany).
- Vstup žáků distančně vzdělávaných, cizích strávníků, rodičů apod. přímo do vnitřních prostor školní jídelny není přípustný.
- ŠKOLNÍ BUFET
- aktuálně mimo provoz