ORGANIZACE VÝUKY NA 2.stupni – 6. až 9. ročník - od 10. 5. 2021 - se změnami od 24. 5. 2021

     V pondělí 10. května byla opět zahájena prezenční výuka i na druhých stupních ZŠ jihomoravského kraje, a to rotačním způsobem.
     

     ORGANIZACE VÝUKY a zajištění provozu ŠKOLNÍ JÍDELNY:

    Výuka 2.stupně bude do 21. 5. 2021 probíhat v tzv. v rotačním režimu (polovina tříd se bude jeden týden vzdělávat ve škole – prezenčně, druhá polovina doma distančně, druhý týden se třídy prohodí). Konkrétně to znamená:

  • od 10.5. do 14.5. chodí do školy třídy:
    • 6.A, 6.B, 6.C, 7.A, 7.B, 7.C
  • od 10.5. do 14.5. se vzdělávají distančně (doma) třídy:
    • 8.A, 8.B, 8.C, 9.A, 9.B, 9.C
  • od 17.5. do 21.5. chodí do školy třídy:
    • 8.A, 8.B, 8.C, 9.A, 9.B, 9.C
  • od 17.5. do 21.5. se vzdělávají distančně (doma) třídy:
    • 6.A, 6.B, 6.C, 7.A, 7.B, 7.C

     Od pondělí 24. května budou i žáci 2. stupně docházet do školy bez rotací = V NORMÁLNÍM BĚŽNÉM REŽIMU.

  • Výuka bude probíhat dle standardního rozvrhu.
  • Do školy na prezenční výuku nebo konzultace mohou jen žáci, kteří nevykazují známky respiračního onemocnění a nemají teplotu.
  • Při prezenční výuce stále platí zákaz zpěvu v Hv.
  • Prezenční výuka TV
    • do 21. května: povoleny vycházky, případně venkovní pohybové aktivity nevyžadující převlékání do cvičebního úboru.
    • od 24. května: preferuje se cvičení ve venkovních prostorách, je ale již možné využít i tělocvičnu. Nadále platí zákaz převlékání v šatnách. 
  • Od 17. 5. 2021 se žáci již běžně stěhují do různých učeben - dle rozvrhu. 
    • Není nutné dodržovat tzv. homogenitu třídních skupin.
  • Povinně volitelné předměty (pro 7. – 9.r)
    • od 17. 5. 2021 mají žáci výuku dle rozvrhu (při prezenční docházce)
  • V distanční výuce (do 21. 5.) platí i nadále nastavená pravidla. Hlavní infomační kanál je Edookit, videokonference probíhají přes Teams.
    • od 24. 5. 2021 je distanční výuka zrušena
  • Žáci mohou být vyučujícím vyzváni do školy na individuální konzultace (prostřednictvím zprávy v edookitu)

ROUŠKY

  • Žáci musí mít ve všech prostorách školy chirurgickou roušku (výjimka – konzumace jídla a pití) po celou dobu výuky včetně přestávek. Rouška nesmí být látková.
  • Stále platí povinnost nosit ochranný prostředek k zakrytí úst a nosu na všech ostatních veřejně přístupných místech, kde dochází na stejném místě a ve stejný čas k přítomnosti alespoň 2 osob vzdálených od sebe méně než 2 metry, nejedná-li se výlučně o členy domácnosti.
    • Při pohybových činnostech žáci mít roušku nemusí.
  • Škola má dostatečné zásoby roušek, které může žákům bezplatně pro potřebu pobytu ve škole poskytnout

ŠKOLNÍ KLUB

  • Mimo provoz

ŠKOLNÍ JÍDELNA

     Od 10. 5. 2021 platí tato pravidla:

  • ŠJ zůstává v provozu pro žáky i veřejnost, s níže uvedenými opatřeními (omezeními)
    • školní jídelna umožní odběr obědů v rámci školního stravování všem přihlášeným žákům, zaměstnancům a cizím strávníkům za dodržení těchto pravidel:
  • PREZENČNÍ VÝUKA
    • žáci se budou stravovat v jídelně - nejčastěji v obvyklých časech – většinou po ukončení vyučování (případně dle pokynů vyučujících)
    • na oběd budou odcházet:
      • samostatně po ukončení své výuky (žáci, kteří nechodí do ŠD)
      • společně s ostatními spolužáky v rámci svého pobytu ve školní družině
  • DISTANČNÍ VÝUKA + cizí strávníci
    • Je možné si oběd POUZE ODNÉST V JÍDLONOSIČI, a to ve stanoveném čase
    • Časy vymezené pro odběr obědů do jídlonosičů:
      • od 10,30 hod. do 11,10 hod.
      • od 13,45 hod. do 14,15 hod.
    • Výdej jen u tzv. okénka – tj. u VNITŘNÍCH vstupních dveří do jídelny (z chodby u bufetu)
      • příchod k výdejnímu okénku je možný z ulice od učiliště, nebo ze školního dvora
    • Po vstupu do budovy mají všechny přítomné osoby za povinnost mít nasazenu ochranu dýchacích cest (žáci - chirurgická roušku či nanoroušku, dospělí - respirátor předepsané úrovně ochrany).
    • Vstup žáků distančně vzdělávaných, cizích strávníků, rodičů apod. přímo do vnitřních prostor školní jídelny není přípustný.
  • Od 24. května budou docházet do školy všichni žáci 2. stupně v běžném režimu, od téhož dne bude i provoz školní jídelny probíhat standardně. 

ŠKOLNÍ BUFET

  • mimo provoz

TESTOVÁNÍ NA COVID19

   Od 17. května se testují žáci pouze 1 x týdně - nově pomocí PCR testů

Popis průběhu testování:

  1. Testování bude probíhat v určených dnech, a to v kmenových učebnách jednotlivých tříd - pod dohledem pedagogů. 
  2. K testování se může dostavit žák pouze tehdy, pokud nemá příznaky infekčního virového onemocnění. Pokud takovéto příznaky má, neměl by vůbec do školy docházet.
  3. Testy jsou sice tzv. samovyšetřující, s vlastním testováním pomohou žákům učitelé.
    •  přímá účast rodičů na testování je možná, tuto variantu ale nedoporučujeme, vlastní testování zvládají žáci bez problémů
    • upozorňujeme rodiče, že v případě jejich přímé účasti na testování ve třídě a při zjištění pozitivního testu u některého z přítomných žáků, se i na ně budou vztahovat následná restriktivní opatření spojená s dalším testováním, případnou karanténou apod.
  4. Výsledky PCR testování obdrží zákonní zástupci formou SMS - zasláno z laboratoře. 
  5. Pokud nebude žák v den "celoškolního" PCR testování ve škole, bude otestován následný den po příchodu do školy. V tomto případě se bude jednat ale již jen o antigenní test. 
  6. O výsledku testování bude veden jednoduchý záznam: jméno žáka, datum testování, výsledek testování.
  7. K údaji o výsledku testu konkrétního žáka budou mít přístup pouze pověření pracovníci školy, v případě PCR testů taktéž zdarvotnická laboratoř, která testy vyhodnocuje. 
  8. Z testování jsou vyjmuti žáci:
    • kteří nemají příznaky onemocnění COVID-19 a doloží negativní výsledek RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 nebo negativní výsledek POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2, jenž není starší 48 hodin. Tedy je možné přinést potvrzení o testu provedeném na jiném certifikovaném odběrovém místě.
      • test na protilátky nemůže nahradit antigenní nebo PCR test - není možné jej za tímto účelem využít 
    • kteří onemocnění COVID-19 již prodělali a neuplynulo více než 90 dní od prvního PCR testu s pozitivním výsledkem. Je to ovšem nutné prokázat (např. potvrzením od lékaře, lékařskou zprávou, zprávou z laboratoře v listinné či elektronické podobě).
  9. Pokud zákonní zástupci nesouhlasí s provedením PCR testů zajišťovaných školou, mohu si žáci donést do školy k osobnímu otestování "své" antigenní testy.
    • náklady na tyto testy si hradí zákonní zástupci
    • UPOZORNĚNÍ: u těchto testů jsou obvykle jiné termíny testování (častější), nežli u "školních" testů PCR
  10. Pokud rodiče nesouhlasí s pravidly pro testování, případně s nošením roušek v době vyučování, mohou nechat své dítě po dobu platnosti těchto opatření doma. Po celý tento čas je dítě omluveno z vyučování. Není mu však školou zajišťována distanční výuka.